Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

CARGO

Με χαροποιεί η συζήτηση για τις εμπορευματικές μεταφορές από το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, κυρίως - με δόση υπερηφάνειας - γιατί τόλμησα να το προτείνω σε εποχές που αποτελούσε άχρηστη εμμονή:


"ΚΑΙ, η συνειδητοποίηση ότι το αεροδρόμιο δεν πρέπει να εξυπηρετεί μόνο επιβατικές τουριστικές χρήσεις – άλλωστε αναμένουμε κάμψη του τουρισμού – αλλά επίσης και κυρίως ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ cargo!!! Σκεφθείτε ξανά: έχετε ένα αεροδρόμιο που έχει ένα μεγάλο μήκος διαδρόμου (3 χλμ.) που ΔΕΝ είναι δίπλα στην πόλη (όπως το αεροδρόμιο της Λάρισας που διεκδικεί τέτοιες χρήσεις) το οποίο είναι από τα λίγα στην Ελλάδα που μπορεί να δεχθεί τα τεράστια αεροπλάνα μεταφορών. Στο κέντρο της Ελλάδας! Στο οποίο, αν προγραμματίσετε σωστά, έχετε τη δυνατότητα να φέρετε δίπλα μια σιδηροδρομική γραμμή (και ακόμη και τώρα με μεταφόρτωση από το Βελεστίνο όποιο σιδηροδρομικό φορτίο). Μέσω του οποίου μπορείτε να εξαγάγετε αυθημερόν την αγροτική παραγωγή της Θεσσαλίας και των άλλως περιοχών της Ελλάδας και να την στείλετε στην Ευρώπη πολύ πριν οι αφρικανικές και ασιατικές εξαγωγές φθάσουν. Αντίστροφα έχετε τη δυνατότητα να φέρετε από όλο τον κόσμο σε ελάχιστο χρόνο ό,τι είναι δυνατό να διανεμηθεί στην Ελλάδα, χωρίς να περάσετε από την Αθήνα. (Μήπως λοιπόν εκτός από την ναυτική εταιρία λαϊκής βάσης πρέπει να σκεφτούμε και την λαϊκή εταιρία αεροπορικών μεταφορών, τώρα μάλιστα που εκατοντάδες αεροπλάνα μεταφορών σταθμεύουν άναυλα;)."


Ταχυδρομος του Βόλου στις 13.10.2008, αναδημοσίευση στις 3.8.2010



"Αυτοί οι Μάγνητες παραγωγοί πως εξάγουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό; Πως συναγωνίζονται τους παραγωγούς της Ισπανίας που τα δίκτυά τους διαθέτουν τα προϊόντα τους αυθημερόν στην Γερμανία (ως και τη Ιαπωνία εξάλλου) με οργανωμένες εμπορευματικές πτήσεις; Μήπως το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου προσφέρεται κατεξοχή γι’αυτό; Γιατί δεν έγινε ένας τέτοιος προγραμματισμός που είναι ευκολότερος από τα τακτικά επιβατικά δρομολόγια; Πήγε κανείς στο Χαν της Γερμανίας για να καταλάβει πως μια απομονωμένη περιοχή αναπτύχθηκε λόγω του αεροδρομίου σε κόμβο διαμετακομιστικό; Γιατί  δεν επιμένουμε σε σχέση με τη Λάρισα δεδομένου ότι το αεροδρόμιο της γείτονος δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές πτήσεις - που γίνονται κυρίως τις νυκτερινές ώρες – λόγω της εγγύτητας του αεροδρομίου προς την πόλη; Ετσι θα προσελκύσουμε και επιβατικό φόρτο ώστε να μπορούν οι καημένοι απόδημοι Μάγνητες ή οι τουρίστες να έρχονται με τη μία αντί να ταξιδεύουν μέρες. "

 Ταχυδρόμος  24.9.2006 (πολύ πρίν εμφανιστεί η Ryanair)


"Όταν υπάρξουν αυτές οι προϋποθέσεις θα ανακτήσουμε τα πλεονεκτήματα της περιοχής. Αλλά δεν θα πρέπει ο σχεδιασμός μας να εξαντληθεί εκεί. Πρέπει σοβαρά να παραδεχτούμε ότι το μέλλον της ανάπτυξης της Μαγνησίας περνά από τον άξονα Βελεστίνου-Αλμυρού. Και το κέντρο πρέπει να τοποθετηθεί στην ζώνη δίπλα στο αεροδρόμιο. Μπορούμε να σχεδιάσουμε την υπερχείλιση των δραστηριοτήτων του Οργανισμού Λιμένα Βόλου στο διπλανό του αεροδρομίου θαλάσσιο μέτωπο, μια λύση που θα ελαφρύνει και το Βόλο από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και θα δίνει μια εξαιρετική απάντηση συνδυασμένων οδικών-σιδηροδρομικών-αεροπορικών-θαλάσσιων μεταφορών μοναδική στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Ελέγξτε στο χάρτη: καμιά άλλη περιοχή της Ελλάδας δεν έχει αυτό το πλεονέκτημα. Επιπλέον η περιοχή είναι ουσιαστικά παρθένα για εγκαταστάσεις "logistics". "

ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 11.6.2006

 "Δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και η αντίστοιχη εμπειρία στο αεροδρόμιο του Σάννον. Το αεροδρόμιο που δημιουργήθηκε χάριν της επιμονής ενός μοναχού εδραιώθηκε μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο όταν τα αεροσκάφη της εποχής είχαν ανάγκη ανεφοδιασμού για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Και βέβαια καλό είναι το ιρλανδικό μοντέλο για τους άλλους, για την περίπτωση του Σαννον όμως η Ιρλανδία δεν φάνηκε να το τηρεί καθώς επιβεβαιώνονται οι υποψίες ότι η κυβέρνηση τροφοδοτούσε την κρατική διοίκηση του αεροδρομίου με συγκαλυμμένες κρατικές ενισχύσεις, παράνομες κατά τους κανόνες της Ευρωπαϊκής ένωσης. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το αεροδρόμιο αναβίωσε λόγω της επιλογής της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair  να το χρησιμοποιεί ως βάση στην αρχή της λειτουργίας της. Από το τέλος του 2006 και για δύο χρόνια θα επιβληθεί μια μεταβατική περίοδος απελευθέρωσης των πτήσεων cargo και επιβατών.  Όμως το μοντέλο του Σάννον δεν παύει να θέτει ερωτήματα για την βιωσιμότητα των μικρών αεροδρομίων χωρίς κρατικές ενισχύσεις – και εκεί η μεταστροφή του σχεδιασμού της ΑΝΕΜ προς τις δραστηριότητες cargo τις οποίες οι αρμόδιοι υπουργοί προόριζαν για τη Λάρισα δίνει ελπίδες (θα θυμούνται βεβαίως κάποιοι ότι σαν υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές του 2004 είχα ήδη θέσει την προβληματική αυτή). Με μία ένσταση: την έλλειψη σχεδιασμού για τη σιδηροδρομική σύνδεση – μόλις 13 χιλιόμετρα χωρίζουν το Αερινό από το αεροδρόμιο  "

ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 26.4.2006


απόσπασμα από συνέντευξη στο Εντος του Φεβρουαρίου 2004 :

 "Προτεραιότητες για το νομό μου

Μακριά από τα εσκαμμένα, ότι μπορεί να εγγυηθεί στον πολίτη ένα άλμα στην ποιότητα ζωής, στην καθημερινή του λειτουργία, στην προοπτική των παιδιών του. Υποδομές παραδοσιακές αλλά και προωθημένες, υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, άριστες υπηρεσίες υγείας, εργασία για όλους ανάλογη με τα προσόντα και τα ενδιαφέροντά τους, θεματικά πάρκα διασκέδασης, cargo εγκαταστάσεις στο αεροδρόμιο, νέες αγροτικές εκμεταλλεύσεις, ποιοτικό τουρισμό. Γενικά ότι θα μετατρέψει τη Μαγνησία σε ένα νομό που δεν αρκείται στην μετριότητα και διεκδικεί τις υψηλότερες προδιαγραφές για όλα"